Skip to content

transparență bugetară

Sinteza raportului de activitate al INACO – Inițiativa pentru Competitivitate.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=wgoBipko1Bo

 

INACO este o comunitate cu 60 de experți de prestigiu voluntari dedicaţi educației și competitivităţii, implicați într-o organizație neguvernamentală, non-profit și apolitică, cu primii ani de experiență sintetizată în Gala INACO aici: https://www.youtube.com/watch?v=Z7MZXuHcO-k . Detalii aici: http://inaco.ro/membri/.

 

INACO este creatoarea Ghidului Meseriilor Viitorului, în patru ediții on-line anuale, liber accesibile on-line: https://inaco.ro/wp-content/uploads/2021/11/Editia-IVa_Ghidul-Meseriilor-Viitorului_INACO_2021.pdf , și a celui mai modern și innovator laborator educational digital inteligent din UE, numit SMART LAB: www.inaco.ro/smart-lab .

 

INACO a reușit crearea primelor 15 SMART LAB în România, iar în plină criză COVID a asistat zeci de școli și sute de clase, învățători și profesori, din toată țara, pentru accesarea platformelor digitale de comunicare – Google Classroom, Meet și Zoom -, am donat calculatoare și stickuri pentru conexiune la internet cadrelor didactice în S3 și în țară. INACO a derulat trei campanii ample de donații de echipamente de protecție medicală pentru 167 de spitale din țară, cu sprijinul sponsorilor privați Castrol România și Superbet, în valoare de aproximativ 280 de mii euro, în campania #INACOVăMulțumește. Câteva detalii aici: https://inaco.ro/criza-covid-19-a-resetat-activitatea-inaco/. În Smart Lab Moisil am imprimat viziere pentru cadrele medicale împreună cu cadrele medicale: https://inaco.ro/20-de-viziere-imprimate-3d-la-smart-lab-moisil-au-ajuns-azi-la-cadrele-medicale/ sau aici: https://inaco.ro/peste-4-000-de-pacienti-cu-covid19-vor-fi-tratati-cu-ajutorul-concentratoarelor-si-mastilor-de-oxigen-donate-catre-67-de-spitale/

 

#EducațiaNUeSuspendată. “Ghidul INACO pentru școlari” a fost primul proiect livrat, în primele zilei ale crizei COVID-19 care a suspendat activitatea școlilor (https://inaco.ro/ghidul-inaco-pentru-scolari/), după ce cu o lună înainte semnalam într-un raport amplu al INACO că România stagnează în decalajele digitale față de media UE. Detalii aici: https://inaco.ro/romania-stagneaza-in-decalajele-digitale-fata-de-media-ue/

 

Ghidul locurilor de muncă disponibile în criza COVID-19” a fost un alt proiect al comunității de voluntari INACO pus la dispoziția celor care și-au pierdut locul de muncă în aceste momente de perturbare majoră a echilibrului sanitar, economic și financiar (https://inaco.ro/wp-content/uploads/2020/03/INACO_GHIDUL-LOCURILOR-DE-MUNCA-DISPONIBILE_CRIZA-COVID-19_MARTIE-2020.pdf). A urmat apoi “Ghidul surselor de finanțare pentru companii în timpul crizei COVID – 19” (https://inaco.ro/wp-content/uploads/2020/03/Ghidul-INACO-al-surselor-de-finantare-a-companiilor-romanesti-27-Martie-2020.pdf) și “NOI oportunităţi de finanţare care completează Ghidul INACO pentru companii în timpul crizei COVID – 19” (https://inaco.ro/%E2%80%8Bnoi-oportunitati-de-finantare-care-completeaza-ghidul-inaco-pentru-companii-in-timpul-crizei-covid-19/), în ciuda agravării pandemiei de coronavirus, pe care INACO le-a dedicat tututor antreprenorilor care voiau să își mențină afacerile pe linia de plutire, să își păstreze angajații sau chiar să își dezvolte afacerea pe noi coordonate create de criza COVID-19. Este cea de-a noua ediție din seria Ghidurilor de finanțare pentru companii.

 

În primul an de activitate, februarie 2017 – februarie 2018, INACO s-a remarcat cu peste 50 de teme publice lansate, dezbătute în 20 de evenimente și acțiuni publice, amplificate în peste 250 de știri și articole în mass media. Lista lor integrală, cu dovezile aferente sunt aici: https://inaco.ro/raportul-despre-primul-an-de-activitate/. INACO a lansat programul ICOTI – Inițiativa pentru Competitivitatea Tinerilor, cu primul proiect: „Primii pași în antreprenoriat”, urmat de povești românești de succes: SRLD – 6 mărturii autentice: https://inaco.ro/povesti-srld/.

 

În al doilea an de activitate, în 2018, INACO a elaborat “GHIDUL MESERIILOR VIITORULUI” – prima ediție: https://inaco.ro/wp-content/uploads/2018/09/Ghidul-meseriilor-viitorului_INACO_10-septembrie-2018.pdf, un proiect de succes, finanțat public-privat, extraordinar de bine primit de elevi, părinți și cadre didactice în cadrul celor 14 TRAININGURI NON-FORMALE CU ELEVII DIN LICEELE SECTORULUI 3, finanțat de Primăria Sectorului 3 și 5 companii private, preluat în outdoor-ul electronic bucureștean și de mass-media în peste 80 de articole și apariții publice radio-tv. Detalii aici: https://inaco.ro/project/ghidul-meseriilor-viitorului/.

 

Proiectul POCA 1.1. cu finanțare europeană. INACO a obținut finanțarea europeană pentru proiectul  “Politici publice alternative pentru dezvoltare locală competitivă” pe axa POCA 1.1 dedicată ONG-urilor, contract nr 166 din 3.07.2018 Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 14 luni, încheiat în 3 septembrie 2019 și a beneficiat de finanțare nerambursabilă de 887.633,37 lei. Detalii aici: https://inaco.ro/project/dezvoltare-locala-competitiva/

 

În al treila an de activitate, 2019, INACO a elaborat a doua ediție a “GHIDULUI MESERIILOR VIITORULUI” și a derulat proiectul finanțat de Primăria Sectorului 3 pe baza contractului nr. 611507 din 30.08.2019: „Consiliere Vocațională cu privire la Meseriile viitorului, la învățământul profesional și dual, pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a din școlile generale ale sectorului 3”. Detalii aici: https://inaco.ro/project/gmv2/

 

INACO a elaborat în parteneriat cu Facultatea de Relații Economice Internaționale a ASE proiectul de cercetare: ”Competitivitatea economiei României”, coordonatori: Andreea Paul și Valentin Cojanu. Detalii și raportul integral aici: https://inaco.ro/inaco-si-rei-lanseaza-azi-raportul-competitivitatii-economiei-romanesti/

 

INACO a încheiat un proiect de cercetare amplu contractat de Banca Mondială: ”Calitatea cererii pe piața muncii în regiunea de Nord-Vest a țării”, contract nr 7191359 al World Bank Group, în valoare de 150.000 lei / 35.000 dolari SUA: Proiectul a fost finalizat cu success, iar drepturile de autor aparțin Băncii Mondiale.

 

În primii trei ani de activitate, INACO a creat primele patru laboratoare educaționale digitale inteligente – Smart Lab 4.0 din România:

  • la Școala nr. 45 Titu Maiorescu, Sectorul 1, București, în luna mai 2019, finanțat prin crowd-funding privat. Tot aici am creat primul proiect pilot al școlii exponențiale în cadrul Centrului educațional digital inteligent. De ce avem nevoie de școli exponențiale? (https://inaco.ro/centrul-educational-digital-inteligent-de-ce-avem-nevoie-de-scoli-exponentiale/ )

  • Primul Smart Lab 4.0 din liceele românești, la Liceul Al. I. Cuza – Smart Lab Cuza -, în Sectorul 3, București, finanțat de Primăria sectorului 3, prin care am asigurat imprimante 3D, roboți educaționali multifuncționali, scannere 3D, tablă inteligentă, software educațional digital, ochelari de realitate virtuală, materiale consumabile, trainingul profesorilor care vor folosi echipamentele de ultimă generaţie. Valoarea contractului s-a ridicat la 209500,54 lei, fără TVA. Proiectul a fost lansat oficial în 18 iulie 2019, în prezența edililor locali.

  • Smart Lab Măgurele, proiect finanțat de Consiliul Județean Ilfov prin Asociația Măgurele Science Park.

  • Smart Lab Moisil, proiect finanțat de Administrația Școlilor Sectorului 6, București.

Detalii aici: https://inaco.ro/smart-lab/

 

În anul 2020, INACO a elaborat a treia ediție a “GHIDULUI MESERIILOR VIITORULUI”, tot cu sprijinul Primăriei S3, și a creat al cincilea Smart Lab la Biblioteca Județeană Călărași.

 

În anul 2021, INACO a elaborat a patra ediție a “GHIDULUI MESERIILOR VIITORULUI”, tot cu sprijinul Primăriei S3: https://inaco.ro/educatia-nu-ia-vacanta-1000-de-elevi-de-la-scoala-superioara-comerciala-nicolae-kretzulescu-din-bucuresti-beneficiaza-de-sesiuni-de-instruire-online-despre-meseriile-viitorului/ , și a creat primul Smart Lab din mediul rural românesc la Școala Gimnazială C. Stere din comuna Bucov, județul Prahova: https://inaco.ro/primul-smart-lab-din-mediul-rural-romanesc/ , respectiv primul Smart Lab dintr-un liceu tehnologic – Școala Superioară Comercială N. Kretzulescu, Sector 3, București: https://inaco.ro/comunicat-presa-gmv-4-smartlab/ . Proiectul SmartLab a fost gândit și implementat de Asociația INACO – Inițiativa pentru Competitivitate cu sprijinul a șase companii private donatoare: SC ShapeRobotics Romania SRL, SC Windaco Resources SRL, SC Video Technic Systems SRL, SC Graphtec Design SRL, SC Cryptodata Tech SRL și SC Graziosa SRL. Detalii aici despre activitățile derulate: https://www.facebook.com/competitivitate/

 

INACO a moderat și co-organizat dezbaterea: ”Educația și schimbarea paradigmei economice – Cum recuperează România decalajele la capitalul uman adecvat calificat”, alături de CursdeGuvernare, Amcham, BCR și eMAG. Detalii aici: https://inaco.ro/dezbatere-educatia-si-schimbarea-paradigmei-economice/

 

La sfârșitul lunii ianuarie 2022, odată cu cele 6 Smart Lab-uri și rețeaua școlilor private Lumina, 15 Smart Lab-uri sunt funcționale în România.

 

 

INACO a dezvoltat DIALOGURI INSTITUȚIONALE cu instituțiile europene, în cadrul a trei vizite oficiale cu delegații INACO – ale Comisiei Europene și ale Parlamentului European -, cu ministerele, primăriile, instituţiile internaţionale pentru a crea un SMART LAB în fiecare județ al țării și apoi în fiecare școală, pentru accesul gratuit al tututor elevilor la educație digitală. Detalii aici: https://www.zf.ro/zf-24/asociatia-inaco-le-propune-autoritatilor-program-national-finantare-19284188

 

Președintele INACO a fost premiat cu Globul de Cristal Beau Monde 2017 pentru „Eleganță în promovarea valorilor și antreprenoriatului”, iar în mai 2019 premiul ”Femeia ELITE” la Gala Women On Top Extreme. Detalii aici: https://evenimente.juridice.ro/2019/05/gala-women-on-top-extreme-16-mai-2019-bucuresti.html

 

Grafic actualizat permanent cu privire la veniturile și cheltuielile INACO aici: https://inaco.ro/transparenta-bugetara/

 

Andreea Paul, Preşedintele INACO