ŞTIRI

Primul Smart Lab din mediul rural românesc
Roboți educaționali, ochelari VR, imprimante și scannere 3D, ȋn primul SmartLab din mediul rural, la școala din Bucov Pentru prima dată ȋn România, 500 de elevi din mediul rural vor avea acces gratuit la educație digitală inteligentă și creativă prin intermediul SmartLab Bucov, primul laborator dotat cu tehnologie de ultimă generație, ce funcționează într-o școală de la sat. Laboratorul se află ȋn Școala Gimnazială „Constantin Stere” din comuna Bucov, județul Prahova. Costurile proiectului […]

Lucrul de oriunde aka “anywhere jobs”
Autor: Mariana Nicolae Realitatea se schimbă rapid și, desigur, nu întotdeauna cum am vrea noi. Și atunci spunem că au loc schimbări dramatice, critice, cu impact major asupra vieților noastre. Pandemia sau post-pandemia ne oferă constant subiecte apocaliptice, foarte rar și unele optimiste și, atunci când ele există, preferăm să le ignorăm conform gustului public pentru doomscrolling [1]. Ce se vede însă […]

UEFISCDI si UPT au lansat proiectul “EBSI4RO: Conectarea României prin Blockchain”
Autor: Carmen Holotescu Răspunzând priorității strategice pe care tehnologia Blockchain o are în Uniunea Europeană, două instituții recunoscute pentru iniţiativele de cercetare şi inovare, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI – http://uefiscdi.gov.ro) și Universitatea Politehnica Timișoara (UPT – http://upt.ro) au lansat proiectul”EBSI4RO: Connecting Romania through Blockchain” (Conectarea României prin Blockchain), în data de 1 aprilie 2021. Proiectul este cofinanțat de Comisia Europeană, prin Innovation and Networks Executive Agency, Department Connecting Europe Facility (CEF) și are o durată de implementare de 2 ani. Proiectul va crea un ecosistem durabil pentru accelerarea digitalizării și pentru facilitarea cunoașterii și adoptării tehnologiei Blockchain și a infrastructurii europene de servicii Blockchain (European Blockchain Services Infrastructure – EBSI), de către cetățeni, firme, instituții și administrație. EBSI este un proiect care se desfăşoară încadrul Parteneriatului European de Blockchain, fondat în 2018, la care au aderat 29 de ţări, printre care şi România. Cele două instituții partenere vor instala un nou nod al rețelei EBSI, care va deveni funcțional la finalul acestui an, adăugându-se astfel celor 27 de noduri EBSI existente înprezent în Europa. De asemenea, vor implementa și pilota un sistem perețeaua EBSI, prin care diplome universitare (integrate cu Registrul Matricol Unic – RMU) și micro-credite vor fi stocate pe Blockchain. România va fi astfel unul din primele state membre care va avea un astfel de sistem, garantând veridicitatea diplomelor de terminare a studiilor, dar și recunoașterea finalizării cursurilor de scurtă durată […]

Femeile și competitivitatea
Autor: Mariana NICOLAE 8 Martie a trecut! O primăvară frumoasă și cu … pandemia terminată! N-am să intru în detaliile legate de ziua internațională a femeii, deși … poate ar merita. Dar le găsiți aici [1] sau pe wikipedia [2]. De ce pe wikipedia? Pentru că este o sursă deschisă, prin urmare mult mai credibilă decât sursele care aparțin unor autori/autoare cu agende […]

INACO a sesizat Avocatul Poporului cu privire la discriminarea elevilor din sistemul privat în acordarea burselor de performanță educațională și sportivă
Elevii care obțin rezultate foarte bune la învățătură, la olimpiadele școlare sau în cadrul competițiilor naționale sportive obțin burse de performanță sau de merit doar dacă aparțin sistemului de învățământ preuniversitar de stat, conform legislației în vigoare. În pofida efortului și a rezultatelor excepționale obținute de către elevii care au ales să învețe în sistemul […]

Cheltuim cu dobânzile mai mult de jumătate din bugetul educației
Autor: Andreea Paul Bugetul pentru 2021 este al unei Românii Educate, Verzi, Digitale sau Durabile? Nu. Atunci al cui este acest buget? Bugetul este unul de funcționare administrativă publică. Atât. Croit echilibrat, bugetul propus pentru anul 2021 asigură supraviețuirea birocrației românești, a sistemelor fiscale și publice nereformate. 4 argumente: 1. Parametri macroeconomici sunt mai degrabă […]
4 ani de învățare continuă cu INACO
Autor: Daniela Teodorescu Sunt onorată să fi fost printre primii membri INACO, încă de la începuturile sale în februarie – martie 2017, la invitația Andreei Paul. Era prima dată pentru mine când, împreună un grup de oameni vizionari, dezbăteam subiecte legate competitivitate, inovație , educație, politici publice. Și nu stăteam doar la o șuetă, ci chiar căutam soluții […]
Legătura dintre NASA și Miorița. Metode pedagogice inovative care valorifică știința și tehnologia în predarea limbii române
Autor: Mirela Tanc ”Avem datoria, dacă nu chiar obligația, de a integra tehnologia în mod natural în experiența pe care le-o oferim copiilor la școală.” Mirela Tanc Este imperativ ca noi, toți profesorii, să înțelegem că este nevoie să ne digitalizăm. „Tehnologia și resursele digitale trebuie să existe permanent la clasă, așa cum e clasica tablă neagră pe perete”. Academia Română remarcă și apreciază rolul, utilitatea și eficiența desfășurării unor activități didactice în spațiul virtual. Spune clar că tehnologiile sunt necesare în procesul de învățare. O mare oportunitate pe care ne-o oferă tehnologia este participarea la evenimente globale de excepție, imposibile fizic. Vă voi exemplifica câteva: putem participa activ la scrierea istoriei prin discuțiile cu cercetători de la NASA, cu președintele Academiei Naționale de Științe, Inginerie și Medicină, Tehnologia Spațială, în cadrul unui webinar despre inovații tehnologice privind roverul Perseverence (cel mai mare și mai sofisticat rover trimis vreodată pe suprafața Planetei Roșii), care va ajunge în 18 februarie pe Marte. Putem avea întâlniri virtuale cu cine dorim, de exemplu cu cercetători de la ESA, Șandor Kruk și cu Vlad Gavra, de la care elevii află cele mai noi tendințe în cercetare, pe care le […]
Economia socială în România de 230 de ori mai slab dezvoltată decât în Spania
Autor: Cristina Otovescu În urmă cu câteva luni, în septembrie 2020, devenea foarte popular pe rețelele sociale un apel al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, fostul Minister al Fondurilor Europene. Apelul, intitulat „Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural”, a stârnit un val de entuziasm pe grupurile de socializare de pe Facebook. Entuziasmul era, de altfel, justificat, dacă […]
Copiii minune ai sportului românesc: Andra Stoica, în top și la școală și la badminton
Autor: Andreea Paul – Inițiativa pentru Competitivitatea Tinerilor (ICOTI) La „Clubul Sportiv Şcolar nr. 6″ din București am găsit o adevărată pepinieră de tineri talentați. Rezultatele spectaculoase în badminton și la școală ale tinerei sportive Stoica Andra Gabriela m-au impresionat cu adevărat. Elevă de top la Scoala Gimnazială nr. 129, București, cu media 10, în […]