ŞTIRI

INACO lansează a treia ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului
Comunicat de presă – INACO, 6 octombrie 2020 A treia ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului, lansată azi de INACO – Inițiativa pentru Competitivitate, prezintă cele mai căutate profesii ale viitorului până în 2050: dezvoltatori de software și aplicații IT, directori de vânzări și analiști de marketing și profesioniști în domeniul medical, precum și specialiști în […]

Rolul Inteligenței Artificiale în pandemia Covid-19
Autor: Ioana Enache (INACO) În acest context al dezvoltării tehnologice galopante, Inteligența Artificială joacă un rol din ce în ce mai important în viața și economia noastră. Statisticile arată că piața globală a software-ului de Inteligență Artificială va înregistra o creștere semnificativă în următorii ani, veniturile crescând de la 10 miliarde de dolari în 2018 la […]

Noutătile pieței de realitate virtuală, augmentată și mixtă
Autor: Ioana Enache (INACO) Atât instrumentele de realitatea virtuală cât și cele de realitatea augmentată oferă o experiență unică pentru utilizatori, utilizând o grafică și sisteme audio tridimensionale. Realitatea augmentată (AR) aduce obiectele simulate în lumea utilizatorului în timp ce realitatea virtuală (VR) aduce utilizatorul într-o lume simulată. Pentru ambele variante sunt necesare echipamente precum ochelari cu ecrane speciale și […]

21 de meserii ale viitorului în domeniul resurselor umane
Autor: Anca Tamaș (INACO) Munca de acasă, învățarea continuă și schimbările în carieră sunt principalele trei tendințe ale muncii actuale și viitoare, ne arată cel mai recent raport al Centrului de cercetări Cognizant despre viitorul muncii, din 2020. Fiind un an neobișnuit, un an pandemic, multe firme au fost nevoite să apeleze la munca de acasă pentru a […]

Impactul economiei digitale asupra tinerilor
Autor: Bianca Petre (INACO) Sinteza raportului Organizației Internaționale a Muncii (OIM) – tendințe actuale de angajare a tinerilor și direcții de acțiune viitoare În anul 2015, Summit-ul Organizației Națiunilor Unite a găzduit adoptarea Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă – un angajament de natură universală cu impact socio-economic și asupra mediului înconjurător. Cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă încurajează acțiunea globală pentru combaterea disparităților, a inegalităților și a sărăciei extreme. În ceea ce privește ocuparea productivă și […]

Drumul spre învățare exponențială: un SMART LAB în fiecare școală
Autor: Andreea Paul (INACO) La Teatrul de Vară de la Herăstrău unde s-au lansat volumele colective “CALITATEA VIEȚII. Tehnologie în retroumanism. Viitorul cu puterea comunităților” (vol I și II), Editura Club România. Mulțumesc pentru invitație și pentru găzduirea contribuției mele dedicate Școlii exponențiale pilotate de INACO. ClubRomânia #MariusStoian #MagorCsibi #GrațianMihăilescu #AndreeaPaul #ȘcoalaExponențială #SmartLab #INACO Contribuția […]

Cum s-au redeschis școlile în lume?
Autor: Anca Tamaș (INACO) Redeschiderea școlilor este un subiect controversat la noi din cauza campaniei electorale, a emoțiilor puternice generate de criza Covid, a infrastructurii și mentalităților, atât în rândurile părinților, cât și a cadrelor didactice. Să analizăm lucid cum au procedat alte țări și de ce, care au fost efectele acestor decizii și principalele concluzii utile […]

Încă 50 de copii au de azi calculator acasă
Investim în educație! Cel mai scurt drum de la sărăcie la civilizație! Astăzi, 12 august 2020, INACO a donat 50 de calculatoare folosite, cu aplicații educaționale digitale, elevilor provenind din familii vulnerabile, cu nevoi sociale, în Sectorul 3. Am colaborat excelent cu INSPECTORATUL ȘCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI – Sector 3. Mulțumim tare mult companiillor private […]

Planul INACO dedicat elevilor de 10 – PRIMELE DIPLOME PE BLOCKCHAIN DE RECUNOAȘTERE A PERFORMANȚELOR ȘCOLARE DIN ROMÂNIA
Autor: INACO Dragi elevi de nota 10 la examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională, Dragi părinți împliniți, Dragi directori de școli care ați găzduit parcursul acestor performanțe școlare deosebite, Performanțele voastre nu trec neobservate. Meritați felicitările noastre depline pentru miile de ore de muncă și seriozitatea cu care ați construit acest 10. Sunteți apreciați și […]

Ghid UNESCO despre practici și resurse educaționale deschise
Autor: Carmen Holotescu Update, 8 august: Webinarul integral, liber accesibil, aici: Odată cu răspândirea rapidă a noului coronavirus (COVID-19), majoritatea țărilor au apelat inclusiv la închiderea școlilor și universităților. Conform UNESCO, la începutul lunii aprilie, au fost afectați de această măsură aproape 1,6 miliarde de elevi și studenți, din 194 de țări, reprezentând 91,3% din numărul lor total global (https://en.unesco.org/covid19/educationresponse). Pentru […]