ŞTIRI

România urcă 3 poziții în clasamentul competitivității, dar pică 4 locuri în clasamentele globale ale competitivității digitale și 2 locuri în competitivitatea talentelor
Autor: Anca Tamaș (INACO) Conform IMD World Competitiveness Center, în 2020, România se află pe locul 48 în clasamentul competitivității din 64 de țări analizate, în urcare cu 3 poziții față de 2019. Deși am înregistrat o ușoară urcare, România se află totuși printre ultimele locuri dintre țările UE, mai exact pe locul 23 din […]

NE DORIM REDRESAREA DEMOGRAFICĂ A ROMÂNIEI?
Autor: Constantin Gătin (sociolog, expert INACO) În anul 2007 Centrul de Cercetări Demografice, din cadrul Institutului Național de Cercetări Economice, al Academiei Române, publica studiul extrem de minuțios al prof. Vasile Ghețău, un veritabil semnal de alarmă cu privire la declinul demografic continuu înregistrat de România. Conform studiului, declinul început în anul 1990 a avut numeroase cauze […]

Industria 6.0. O lecție de viziune finlandeză
Autori: Andreea Paul și Anca Tamaș (INACO) Crearea unui minister al Științei și Tehnologiei care să finanțeze și coordoneze activitățile Industriei 6.0, deschiderea unei universități pentru Industria 6.0, dezvoltarea unui hub de inovare digitală și a unei platforme de testare a modelelor pilot 6.0, cu acces deschis pentru toate companiile – iată patru propuneri majore […]

Dezbatere: Educația și schimbarea paradigmei economice
Înscrieri deschise: CONFERINȚA Educația și schimbarea paradigmei economice – Cum recuperează România decalajele la capitalul uman adecvat calificat: https://cursdeguvernare.ro/conferinta-cursdeguvernare-educatia-si-schimbarea-paradigmei-economice.html Paradigma economică mondială se schimbă incredibil de repede, ritmul e năucitor – statele emergente au la dispoziție și timp și resurse puține de-a ține pasul: dacă, spre deosebire de criza precedentă, acum sunt bani – miza este o […]

Primul Smart Lab din mediul rural românesc
Roboți educaționali, ochelari VR, imprimante și scannere 3D, ȋn primul SmartLab din mediul rural, la școala din Bucov Pentru prima dată ȋn România, 500 de elevi din mediul rural vor avea acces gratuit la educație digitală inteligentă și creativă prin intermediul SmartLab Bucov, primul laborator dotat cu tehnologie de ultimă generație, ce funcționează într-o școală de la sat. Laboratorul se află ȋn Școala Gimnazială „Constantin Stere” din comuna Bucov, județul Prahova. Costurile proiectului […]

Lucrul de oriunde aka “anywhere jobs”
Autor: Mariana Nicolae Realitatea se schimbă rapid și, desigur, nu întotdeauna cum am vrea noi. Și atunci spunem că au loc schimbări dramatice, critice, cu impact major asupra vieților noastre. Pandemia sau post-pandemia ne oferă constant subiecte apocaliptice, foarte rar și unele optimiste și, atunci când ele există, preferăm să le ignorăm conform gustului public pentru doomscrolling [1]. Ce se vede însă […]

UEFISCDI si UPT au lansat proiectul “EBSI4RO: Conectarea României prin Blockchain”
Autor: Carmen Holotescu Răspunzând priorității strategice pe care tehnologia Blockchain o are în Uniunea Europeană, două instituții recunoscute pentru iniţiativele de cercetare şi inovare, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI – http://uefiscdi.gov.ro) și Universitatea Politehnica Timișoara (UPT – http://upt.ro) au lansat proiectul”EBSI4RO: Connecting Romania through Blockchain” (Conectarea României prin Blockchain), în data de 1 aprilie 2021. Proiectul este cofinanțat de Comisia Europeană, prin Innovation and Networks Executive Agency, Department Connecting Europe Facility (CEF) și are o durată de implementare de 2 ani. Proiectul va crea un ecosistem durabil pentru accelerarea digitalizării și pentru facilitarea cunoașterii și adoptării tehnologiei Blockchain și a infrastructurii europene de servicii Blockchain (European Blockchain Services Infrastructure – EBSI), de către cetățeni, firme, instituții și administrație. EBSI este un proiect care se desfăşoară încadrul Parteneriatului European de Blockchain, fondat în 2018, la care au aderat 29 de ţări, printre care şi România. Cele două instituții partenere vor instala un nou nod al rețelei EBSI, care va deveni funcțional la finalul acestui an, adăugându-se astfel celor 27 de noduri EBSI existente înprezent în Europa. De asemenea, vor implementa și pilota un sistem perețeaua EBSI, prin care diplome universitare (integrate cu Registrul Matricol Unic – RMU) și micro-credite vor fi stocate pe Blockchain. România va fi astfel unul din primele state membre care va avea un astfel de sistem, garantând veridicitatea diplomelor de terminare a studiilor, dar și recunoașterea finalizării cursurilor de scurtă durată […]

Femeile și competitivitatea
Autor: Mariana NICOLAE 8 Martie a trecut! O primăvară frumoasă și cu … pandemia terminată! N-am să intru în detaliile legate de ziua internațională a femeii, deși … poate ar merita. Dar le găsiți aici [1] sau pe wikipedia [2]. De ce pe wikipedia? Pentru că este o sursă deschisă, prin urmare mult mai credibilă decât sursele care aparțin unor autori/autoare cu agende […]

INACO a sesizat Avocatul Poporului cu privire la discriminarea elevilor din sistemul privat în acordarea burselor de performanță educațională și sportivă
Elevii care obțin rezultate foarte bune la învățătură, la olimpiadele școlare sau în cadrul competițiilor naționale sportive obțin burse de performanță sau de merit doar dacă aparțin sistemului de învățământ preuniversitar de stat, conform legislației în vigoare. În pofida efortului și a rezultatelor excepționale obținute de către elevii care au ales să învețe în sistemul […]
Cheltuim cu dobânzile mai mult de jumătate din bugetul educației
Autor: Andreea Paul Bugetul pentru 2021 este al unei Românii Educate, Verzi, Digitale sau Durabile? Nu. Atunci al cui este acest buget? Bugetul este unul de funcționare administrativă publică. Atât. Croit echilibrat, bugetul propus pentru anul 2021 asigură supraviețuirea birocrației românești, a sistemelor fiscale și publice nereformate. 4 argumente: 1. Parametri macroeconomici sunt mai degrabă […]