Autor: Bibiana Stanciulov
Între MAGIUNOLOGIE și MAGIUNĂLEALĂ este o mare diferență.
Noi, Sonimpex Topoloveni, am creat MAGIUNOLOGIA= știința de a produce MAGIUN.
Mulțumesc Domnului Profesor Septimiu CHELCEA pentru această definiție care mi-a amintit că i-am fost studentă și că sociologia a fost marea problemă a anilor dinainte de 1990, pentru sistemul de atunci.
Și ca într-un remember, a acelor ani când nu am reușit să profesez deoarece, dintr-un ”pix” Sociologia a devenit Filosofie și ulterior Istorie, este din ce în ce mai greu să supraviețuiesc în jungla din industria alimentară, junglă ”aprovizionată” cu bani cel puțin ”ciudați” sau cu idei clocite în incubatoare nocive care atacă sănătatea consumatorului. Am încercat să merg pe o „uliță” în sensul unei nișe din industria alimentară, nișă pe care am ”sigilat-o ” cât mai profesionist prin înregistrări la Comisia Europeană, prin elaborarea legislației naționale care să îi protejeze pe consumatori și pe noi, Sonimpex Topoloveni , de cei obșnuiți cu copiatul și înșelăciunea.
Ce a rezultat?!
O aprigă concurență neloială atât pentru Indicația Geografică Protejată ” TOPOLOVENI – Magiun din Prune” prin folosirea agresivă, neîntemeiată, ilegală a toponimului Topoloveni, de către producătorul mărcii ”bunătăți de Topoloveni”, cât și pentru sintagma ”magiun din prune”, sintagmă care presupune că ”magiunul din prune se produce strict din prune proaspete”. Am reușit cu costuri mari să impunem în Legislația română niște Ordine care să poată aplica această Normă. Mi s-a părut obligatoriu pentru munca familiei mele și a colectivului pe care l-am angrenat în această ”aventură”- în România așa se definește- să mă asigur că pe piață există un produs conform cu Legea care definește MAGIUNUL.
Rezultatul îl vedeți cu ochiul liber: se induce consumatorului ideea că poate consuma un Aliment Funcțional – definesc magiunul care are efecte benefice asupra organismului uman, conform studiilor clinice realizate – cu prețuri foarte mici, respectiv ”magiun din prune Cămara Noastră” sau ”bunătăți de Topoloveni” – și că noi Sonimpex Topoloveni practicăm prețuri foarte mari.
Ceilalți câțiva producători și retaileri, unii rău intenționați, practică MAGIUNĂLEALA , de la ”haimăneala” din industria alimentară.
LIDL a început din anii 2013, cu Magiun SYMPATHICA și continuă ”sportul naționa ” , inclusiv în primăvara acestui an iar acum ”recidivează” cu înșelarea consumatorului și atragerea prin prețul foarte mic – conform ingredientelor care nu sunt prune proaspete și a mărcii proprii , marcă nepurtătoare de taxe de raft. Câte prune ați cumpărat în acest an?! Voi, domnii de la Râureni?! Tentant banul, ”ochiul D…” când îl câștigi prin înșelătorie.
Regret faptul că o fabrică pe care am respectat-o , RÂURENI , a coborât nivelul calității pănâ la a lua în derâdere un Standard Național și a îi înșela pe consumatori. Îmi amintesc cât de agresivi ați fost când s-a stabilit Standardul pentru Magiun din prune, respectiv faptul că ”magiunul se produce dintr-un singur ingredient”. Este cu premeditare înșelătoria. De la 49% la 55%, ce ați adăugat ca să ”nu curgă” magiu…leala? Nu se poate defini ca o eroare de producție recidiva de acum câteva luni.
Vă reamintim că noi am realizat studiu clinic la Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, studiu care a demonstrat că Magiunul din prune Topoloveni poate fi consumat de persoanele bolnave de diabet. Ce ați adăugat este permis persoanelor bolnave de diabet?!
Mulțumim ANPC că au luat atitudine .Am convingerea că prin extinderea controlului se va descoperi că în acea fabrică nu au existat prune proaspete pentru magiun.
Aștept, stimate domnule Președinte Bogdan PANDELICĂ și domnule Director General Paul ANGHEL ai ANPC, onorați reprezentanți ai MADR, să acționați și în cazul mărcii ”bunătăți de Topoloveni”. Știm și știți și DUMNEAVOASTRĂ, că este înregistrată ilegal acea marcă la OSIM – OSIM care nu aplică Legea anilor 2007 și care au rămas ancorați în anii 1984 – pentru a induce consumatorului că are acces la produse de mare valoare nutrițională, la un preț foarte mic; ”mânușă ”pentru un consumator al cărui buzunar este din ce în ce mai mic. și care este cât mai puțin infomat referitor la etichete și nutriție. Afirmația făcută de un domn din conducerea acelei fabrici ”suntem aici din anul 1901 și avem dreptul să folosim toponimul Topoloveni deoarece am fost primii” trebuia sancționată deoarece nu are nicio legătură cu autenticul, unicul și tradiționalul magiun certficat, după aderarea la UE – 2007 !- cu Indicație Geografică Protejată (pentru Clasa 29 Nissa); nu are legătură nici cu ceva tradițional deoarece nu au niciun produs înregistrat ca TRADIȚIONAL. Oricum, pe logica- cel puțin ciudată a acelui domn- pe același pământ românesc a fost și această Secție și noi Sonimpex Topoloveni am devenit proprietari din anul 2001 iar dânșii din anul 2002, ca producători MANDY.
INACO este una dintre prea puținele ONG -uri care vorbesc și fac INOVAȚIE, care încearcă să dezvolte în mintea inteligentă – uneori pare amorțită – a românilor, CREATIVITATEA.
Am devenit membru cofondator INACO deoarece doresc să demonstrez tuturor că se poate, în România, să devii competitiv și ești obligat, ca român să faci orice sacrificii pentru memoria celor care nu mai sunt și pentru cei care îți urmează și trebuie să se mândrească în continuare cu Calitatea de ROMÂN. Patriotismul – de la iubirea de PATRIA MUMĂ – se face, nu se vorbește demagogic.
Vine acel timp când doar prin inteligență, creativitate, inovație se va realiza dezvoltarea.
NICI NU NE DĂM SEAMA CÂT DE APROAPE ESTE ACEL MOMENT.