OPORTUNITĂȚI DE FINANȚARE
- Ghidul de finantare pentru internationalizarea companiilor romanesti
- Linii de finanțare pentru susținerea tinerilor cu abilități culturale, artistice sau creative
- Oferta CEC Bank: clienti IMM
- Oferta CEC Bank: clienti Corporate
- Oferta EXIMBANK: Activitatea Comercială
- Oferta EXIMBANK: Nume și Cont de Stat
Una dintre rațiunile existenței inițiativei noastre – INACO – este sprijinirea tinerilor. Proiectul ICOTI – Inițiativa pentru Competitivitatea Tinerilor – are ca obiectiv permanent informarea și formarea tinerilor interesați de perfecționarea propriilor capacități culturale, artistice, creative și de valorificarea economică a ideilor lor. Credem că România este cu adevărat competitivă și are un potențial de dezvoltare deosebit în domeniile economice cu cel mai mare \”adaos\” de creativitate, de gândire originală, domenii în care tinerii trebuie sprijiniți cu prioritate. În acest sens, am obținut de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene informații de mare interes pentru tineri referitoare la actualele linii de finanțare pentru tinerii cu abilități culturale, artistice sau creative și demararea de firme debutante în domeniu. Vom continua să informăm tinerii despre aceste oportunități care îmbină dezvoltarea personală cu performanța economică, pentru ca potențialul tinerilor români capabili să fie valorificat cât mai bine, în cunoștință de cauză a \”ofertei\” instituțiilor publice care pot să îi ajute.
Descarca broșura in format pdf [themify_icon icon_color=\”#ff0000\” link=\”http://inaco.ro/wp-content/uploads/2017/07/KIT-FINANTARE-INACO.pdf\” icon=\”fa-chevron-right\”]
Produsele si serviciile bancare oferite de CEC Bank clientilor IMM
Gama de produse de finantare pentru clientii persoane juridice a CEC este: credite pentru investitii, linii de credit, credite pentru stocuri, pentru finantarea activitatii curente (inclusiv factoring), plafoane pentru deschiderea si derularea acreditivelor (import si export), credite pentru activitatea de leasing, scrisori de garantie bancara, produse de creditare dezvoltate in baza unor programe guvernamentale (Programul START/Programul SRL-D), produse de creditare cu finantare externa (Credit de investitii BEI/Linia pentru capital de lucru BEI, Credit de investitii acordat in cadrul Programului Romano-Elvetian), Credite pentru accesare de Fonduri Europene post aderare. Principalele produsele si serviciile bancare CEC Bank dedicate clientilor IMM:
1. Creditul pentru investitii
Creditul pentru investitii prezinta urmatoarele avantaje, precum modalitate de rambursare si garantii flexibile, solutionare rapida a cererii de credit, vizualizarea situatiei financiare utilizand serviciile de Internet-Banking asigurate de Banca. Creditul se poate acorda pentru realizarea de noi obiective si/sau capacitati de productie, pentru finalizarea lucrarilor de investitii ce privesc obiective si/sau capacitati de productie a caror realizare a fost inceputa, pentru dezvoltarea, modernizarea si/sau retehnologizarea obiectivelor de investitii, a capacitatilor de productie, a utilajelor, masinilor si instalatiilor, a cladirilor si constructiilor existente/ achizitionarea de masini, utilaje, mijloace de transport, echipamente/ achizitionarea de cladiri, constructii, unitati de productie etc/refinantarea unor credite de investitii contractate la alte societati de finantare cat si refinantarea creditelor de investitii acordate de parteneri de afaceri in baza unor contracte/alte achizitii, servicii si lucrari de natura investitiilor, etc. Valoarea creditului este de maximum 85% din valoarea totala a investitiei, iar contributia proprie de minimum 15% din valoarea totala a investitiei. Creditul se acorda pe maximum 10 ani (15 ani, in cadrul Campaniei promotionale aferenta creditelor de investitii desfasurata in perioada 15.07.2016 – 30.06.201), cu posibilitatea de a opta pentru o perioada de gratie de maximum 12 luni, iar Banca poate accepta orice garantie sau mix de garantii dintre cele acceptate de Banca (ipoteci imobiliare, gaj asupra titlurilor negociabile, ipoteca mobiliara asupra bunurilor mobile, ipoteca mobiliara prin constituirea unui cash colateral, ipoteca mobiliara asupra creantei, fideiusiune, scrisoare de garantie bancara, scrisoare de garantie emisa de un Fond de Garantare agreat de Banca, etc.). DETALII
Campanie promotionala aferenta creditelor de investitii
CEC Bank desfasoara in perioada 15.07.2016 – 30.06.2017 o campanie promotionala la creditele de investitii in lei destinate persoanelor juridice. Aceasta campanie vizeaza Creditul pentru investitii, Linia de credite pentru investitii, Creditele dedicate finantarii proiectelor de investitii prin Fonduri Europene, precum si Creditele de investitii din surse atrase de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si Credite pentru achizitie de teren pentru productia agricola. Produsele incluse in campania promotionala beneficiaza de urmatoarele beneficii suplimentare: · reducerea marjelor de dobanda – dobanzi incepand cu 3,10%; · eliminarea comisionului de analiza pentru solicitarile de refinantare aferente produselor din cadrul campaniei; · extinderea perioadei de creditare pana la 15 ani, pentru unele produse din campanie; · includerea in soldul creditelor a comisioanelor de refinantare, in cazul refinantarii creditelor de investitii aflate in derulare la alte banci, pentru unele produse din campanie.
2. Descoperitul de cont pe card Business pentru clienti PJ
Acest produs este destinat finantarii nevoilor curente temporare, cu reinnoire in functie de rulajul creditor si se poate acorda persoanelor juridice care indeplinesc conditiile generale de creditare, respectiv clientii mari (corporatii), intreprinderi mici si mijlocii (IMM) care au cifra de afaceri minima de 250.000 lei conform ultimelor situatii financiare anuale incheiate si depuse, cat si clientilor tip PFA, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale si producatori agricoli individuali. Limita minima credit este de 5.000 lei, iar limita maxima de 80.000 lei pentru clientii noi sau care inregistreaza deja expunere la Banca de pana la 6 luni, inclusiv, si maxim pana la 200.000 lei pentru clientii care inregistreaza deja expunere la Banca mai mare de 6 luni, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri anuala (conform ultimului bilant depus si inregistrat). Perioada de creditare este de 24 luni cu posibilitate de prelungire, iar rulajul minim creditor este de 10% din valoarea utilizata la finalul lunii anterioare. DETALII
3. Linia de Credit
Linia de Credit se acorda pentru satisfacerea nevoilor curente de capital de lucru, inclusiv pentru refinantarea unor linii de credit contractate la alte societati de finantare, in functie de necesarul de capital de lucru al firmei, cu ciclul financiar al acesteia si cu ciclul de productie, precum si cu capacitatea sa de rambursare. Perioada de creditare este de maximum 24 luni, cu posibilitate de prelungire pe noi perioade de maxim 24 luni fiecare, pentru clientii care indeplinesc anumite criterii in urma analizei economico-financiare efectuate de Banca. DETALII
4. Creditul Special pentru finantarea activitatii curente
Acest produs se acorda pentru finantarea cheltuielilor curente aferente activitatii firmei, conform obiectului de activitate declarat, precum si refinantarea unor credite pentru activitatea curenta contractate la alte societati de finantare. Astfel, se pot finanta cheltuieli privind aprovizionarea – productia – desfacerea; cheltuieli privind executarea de lucrari si/sau prestarea de servicii; cheltuieli privind constituirea – prelucrarea – valorificarea stocurilor sau plata taxelor si impozitelor curente, a TVA-ului curent, etc. Creditul se acorda pe o perioada de maximum 36 luni cu o perioada de gratie de maximum 12 luni, iar valoarea creditului se stabileste si va fi corelata cu necesarul de capital de lucru al firmei, cu ciclul financiar al acesteia si cu capacitatea sa de rambursare. Produsul prezinta mai multe avantaje respective: clientilor nu li se solicita contributie proprie, scadentele pot fi stabilite, de comun acord cu clientul, lunar, trimestrial sau semestrial, in rate egale sau inegale in functie de specificul activitatii fiecarui client, garantii flexibile si dobanzi competitive. DETALII
5. Creditul de investitii pentru IMM-uri acordat in cadrul Programului Romano-Elvetian
Acest produs se acorda pentru realizarea de investitii in vederea dezvoltarii afacerilor IMM-urilor, sumele fiind utilizate pentru efectuarea cheltuielilor in conformitate cu planul de investitii, respectiv pentru achizitionarea de active fixe corporale (terenuri legate de realizarea investitiei, cladiri, echipamente, IT etc.) si necorporale (patente, marci inregistrate etc.) in conditiile Programului. Conventia de colaborare, incheiata in ianuarie 2014 intre CEC Bank si Agentia Executiva pentru derularea Programului Romano-Elvetian pentru IMM-uri, are ca scop sustinerea prin credite de investitii a beneficiarilor IMM-uri eligibili, fondurile programului fiind asigurate in proportie de 70% din contributia elvetiana si 30% din fonduri CEC Bank. Domeniile de activitate eligibile, finantabile in cadrul programului sunt productia, serviciile medicale, turismul, comercializarea sistemelor/echipamentelor specifice economisirii de energie si a celor care utilizeaza resurse regenerabile pentru eficientizarea propriei activitati, sectoarelor IT&C si transporturi. Finantarile se acorda cu o rata a dobanzii ROBOR 6M + 1 p.p. si un singur comision de administrare de 0,50% din valoarea creditului, perceput la utilizarea acestuia, iar valoarea creditului este de maximum 549.240 LEI pentru creditele acordate in baza plafonului initial de 19.890.000 CHF si maxim 639.840 LEI pentru creditele acordate in cadrul plafonului suplimentar de 4.500.000 CHF, dupa epuizarea plafonului initial. Contributia proprie solicitata clientului este de minimum 15% din valoarea proiectului, iar perioada de creditare de maximum 60 de luni, cu posibilitatea de a opta pentru o perioada de gratie de maximum 12 luni. DETALII
6. Creditul pentru achitarea datoriilor la bugetul stat
Acest produs se acorda pe maximum 60 luni pentru finantarea datoriilor la bugetul consolidat (plata obligatiilor bugetare restante) determinate in baza Certificatului Fiscal. Valoarea creditului este determinata de valoarea totala a obligatiilor restante la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, conform certificatului de atestare fiscala, dar nu poate depasi 50% din cifra de afaceri a ultimului bilant anual incheiat. DETALII
7. Creditul de investitii BEI pentru IMM
Acest produs se acorda pentru finantarea proiectelor finantarea proiectelor de investitii conform codurilor CAEN eligibile, refinantarea creditelor acordate de catre CEC Bank cu maxim 6 luni anterior transmiterii catre BEI a Listei de Alocare. Se pot finanta din surse BEI si credite pentru proiecte de accesare Fonduri Europene. Valoarea creditului o reprezinta costul eligibil al proiectului de investitii, dar fara ca valoarea creditului sa depaseasca suma de 12,5 milioane euro sau echivalent lei, iar perioada de creditare este minimum 2 ani – maximum 12 ani, fara ca termenul de creditare sa depaseasca durata de viata economica si tehnica a proiectului. Principalele avantaje sunt urmatoarele: · obtinerea unei finantari in valuta/lei pe termen mediu si lung in conditii de dobanda avantajoasa si garantii flexibile; · solutionare rapida a cererii de credit si asistenta pentru identificarea celei mai potrivite solutii de finantare; · se accepta si finantarea start-up-urilor, iar rambursarea creditului la scadente care pot fi stabilite, de comun acord cu beneficiarul, in functie de specificul activitatii sale: lunar, trimestrial sau semestrial; · posibilitatea utilizarii creditului pentru finantarea proiectelor de accesare fonduri europene · acordarea gratuita de informatii specifice managementului fondurilor europene post-aderare; · constituirea garantiilor se poate efectua progresiv, pe masura efectuarii tragerilor din credit; · posibilitatea utilizarii serviciului de Internet Banking asigurat de Banca. DETALII
8. Produse de creditare dedicate finantarii propiectelor cu Fonduri Europene
Incepand din anul 2007, CEC Bank s-a implicat in sustinerea politicilor si programelor europene si a finantat si continua sa finanteze proiectele eligibile destinate dezvoltarii industriei, agriculturii si infrastructurii rurale, reabilitarii infrastructurii urbane, reabilitarii retelelor de apa si canalizare, dezvoltarii resurselor umane, turism etc. CEC Bank sustine proiectelor cu finantare europeana si pentru noua perioada de programare, respectiv 2014-2020. In acest scop, CEC ofera produse dedicate pentru accesarea de credite pentru Fonduri Europene post-aderare (Credite de investitii / Linii de credit pentru investitii / Credite punte / Scrisori de Garantie Bancara pentru pre-finantare).Personalul CEC Bank are expertiza in structurarea finantarii bancare pentru proiecte cu fonduri europene nerambursabile precum si în acordarea de consiliere in toate etapele de dezvoltare a proiectelor. DETALII In completarea produselor de finantare, clientii au acces si produse si servicii aferente activitatii tranzactionale: carduri business, cont curent, servicii dedicate, care asigura un plus de accesibilitate si siguranta in gestionarea disponibilitatilor banesti. Mai mult, punem la dispozitia clientilor Pachetul Operational \”IMM 150 de ani\” (continand cont curent, cont de card MasterCard Business, serviciul Internet Banking CEConline si Serviciul Info SMS), prin care acestia beneficiaza de economii de timp si bani, dispunand de o administrare facila si in conditii de cost competitive a resurselor financiare aferente derularii afacerii.
9. Serviciul Internet Banking
Serviciul ofera accesul la conturile companiei, 7 zile din 7, 24 ore din 24 si costuri reduse cu 50% decat la ghiseele bancii la operatiunile efectuate prin acest serviciu (plati intra si interbancare, in lei si valuta, schimb valutar, constituire si lichidare depozite, programare ordine de plata periodice etc).
10. Serviciul Info SMS
Serviciul permite primirea de mesaje despre tranzactiile efectuate cu cardul de debit MasterCard Business (suma utilizata, data, ora, locatia), soldul disponibil si orice alte operatiuni de plati si incasari din contul atasat cardului. Clientul poate alege sa primeasca mesaj dupa fiecare tranzactie realizata din contul de card sau numai in cazul tranzactiilor de incasari si plati care depasesc o anumita valoare.
In unitatile CEC Bank, clientii sunt consiliati de catre personalul specializat si astfel au acces la toate informatiile necesare atat in vederea intocmirii dosarului de credit pentru obtinerea finantarii, cat si cu privire la criteriile de eligibilitate ce trebuie indeplinite, garantiile necesare a se constitui, etc. In cadrul retelei teritoriale CEC Bank (cea mai extinsa din Romania cu peste 1.000 de unitati la nivel national), pentru consilierea adecvata a clientilor, au fost infiintate 48 de Birouri de consiliere IMM-uri si Fonduri Europene, unde impreuna cu indrumarea personalului specializat, clientii isi pot alege tipul de finantare ce se potriveste nevoilor acestora si beneficiaza de consiliere gratuita in vederea constituirii dosarului de credit, astfel incat acesta sa fie cat mai complet in etapa de analiza.
Produsele si serviciile bancare oferite clientilor Corporate de CEC Bank
Gama de produse CEC Bank pentru clientii persoane juridice este una deosebit de generoasa, incluzand credite pentru investitii, linii de credit, credite pentru stocuri, pentru finantarea activitatii curente (inclusiv factoring), plafoane pentru deschiderea si derularea acreditivelor (import si export), scrisori de garantie bancara, Credite pentru accesare de Fonduri Europene post aderare, dar si produse pentru gestiunea disponibilitatilor sau a activitatii curente. Prezentam in ceea ce urmeaza principalele produsele si serviciile bancare CEC Bank dedicate clientilor Corporate:
-
Creditul pentru investitii
Creditul se poate acorda pentru realizarea de noi obiective si/sau capacitati de productie, pentru finalizarea lucrarilor de investitii ce privesc obiective si/sau capacitati de productie a caror realizare a fost inceputa, pentru dezvoltarea, modernizarea si/sau retehnologizarea obiectivelor de investitii, a capacitatilor de productie, a utilajelor, masinilor si instalatiilor, a cladirilor si constructiilor existente/ achizitionarea de masini, utilaje, mijloace de transport, echipamente/ achizitionarea de cladiri, constructii, unitati de productie etc/refinantarea unor credite de investitii contractate la alte societati de finantare cat si refinantarea creditelor de investitii acordate de parteneri de afaceri in baza unor contracte/alte achizitii, servicii si lucrari de natura investitiilor, etc. Valoarea creditului este de maximum 85% din valoarea totala a investitiei, iar contributia proprie de minimum 15% din valoarea totala a investitiei. Creditul se acorda pe maximum 10 ani (15 ani, in cadrul Campaniei promotionale aferenta creditelor de investitii desfasurata in perioada 15.07.2016 – 30.06.2017), cu posibilitatea de a opta pentru o perioada de gratie de maximum 12 luni, iar Banca poate accepta orice garantie sau mix de garantii dintre cele acceptate de Banca (ipoteci imobiliare, gaj asupra titlurilor negociabile, ipoteca mobiliara asupra bunurilor mobile, ipoteca mobiliara prin constituirea unui cash colateral, ipoteca mobiliara asupra creantei, fideiusiune, scrisoare de garantie bancara, scrisoare de garantie emisa de un Fond de Garantare agreat de Banca, etc.). https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/imm-uri-si-corporatii/credit-pentru-investitii Campanie promotionala aferenta creditelor de investitii CEC Bank desfasoara in perioada 15.07.2016 – 30.06.2017 o campanie promotionala la creditele de investitii in lei destinate persoanelor juridice. Aceasta campanie vizeaza Creditul pentru investitii, Linia de credite pentru investitii, Creditele dedicate finantarii proiectelor de investitii prin Fonduri Europene, precum si Creditele de investitii din surse atrase de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si Credite pentru achizitie de teren pentru productia agricola. Produsele incluse in campania promotionala beneficiaza de urmatoarele beneficii suplimentare:
- reducerea marjelor de dobanda – dobanzi incepand cu 3,10%;
- eliminarea comisionului de analiza pentru solicitarile de refinantare aferente produselor din cadrul campaniei;
- extinderea perioadei de creditare pana la 15 ani, pentru unele produse din campanie;
- includerea in soldul creditelor a comisioanelor de refinantare, in cazul refinantarii creditelor de investitii aflate in derulare la alte banci, pentru unele produse din campanie.
-
Descoperitul de cont pe card Business
Produsul este destinat finantarii nevoilor curente temporare, cu reinnoire in functie de rulajul creditor si se poate acorda persoanelor juridice care indeplinesc conditiile generale de creditare, respectiv clientii mari (corporatii), intreprinderi mici si mijlocii (IMM) care au cifra de afaceri minima de 250.000 lei conform ultimelor situatii financiare anuale incheiate si depuse, cat si clientilor tip PFA, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale si producatori agricoli individuali. Limita maxima este de 80.000 lei pentru clientii noi sau care inregistreaza deja expunere la Banca de pana la 6 luni, inclusiv, si maxim pana la 200.000 lei pentru clientii care inregistreaza deja expunere la Banca mai mare de 6 luni, dar nu mai mult de 15% din cifra de afaceri anuala (conform ultimului bilant depus si inregistrat). Perioada de creditare este de 24 luni cu posibilitate de prelungire, iar rulajul minim creditor este de 10% din valoarea utilizata la finalul lunii anterioare. https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/imm-uri-si-corporatii/descoperit-de-cont-pe-card-business
-
Linia de Credit
Produsul se acorda pentru satisfacerea nevoilor curente de capital de lucru, inclusiv pentru refinantarea unor linii de credit contractate la alte societati de finantare, in functie de necesarul de capital de lucru al firmei, cu ciclul financiar al acesteia si cu ciclul de productie, precum si cu capacitatea sa de rambursare. Perioada de creditare este de maximum 24 luni, cu posibilitate de prelungire pe noi perioade de maxim 24 luni fiecare, pentru clientii care indeplinesc anumite criterii in urma analizei economico-financiare efectuate de Banca. https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/imm-uri-si-corporatii/linie-de-credit
-
Creditul Special pentru finantarea activitatii curente
Produsul se acorda pentru finantarea cheltuielilor curente aferente activitatii firmei, conform obiectului de activitate declarat, precum si refinantarea unor credite pentru activitatea curenta contractate la alte societati de finantare. Astfel, se pot finanta cheltuieli privind aprovizionarea – productia – desfacerea; cheltuieli privind executarea de lucrari si/sau prestarea de servicii; cheltuieli privind constituirea – prelucrarea – valorificarea stocurilor sau plata taxelor si impozitelor curente, a TVA-ului curent, etc. Creditul se acorda pe o perioada de maximum 36 luni cu o perioada de gratie de maximum 12 luni, iar valoarea creditului se stabileste si va fi corelata cu necesarul de capital de lucru al firmei, cu ciclul financiar al acesteia si cu capacitatea sa de rambursare. Produsul prezinta mai multe avantaje respective: clientilor nu li se solicita contributie proprie, scadentele pot fi stabilite, de comun acord cu clientul, lunar, trimestrial sau semestrial, in rate egale sau inegale in functie de specificul activitatii fiecarui client, garantii flexibile si dobanzi competitive. https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/imm-uri-si-corporatii/credit-special-pentru-finantarea-activitatii-curente
-
Creditul pentru achitarea datoriilor la bugetul stat
Produsul se acorda pe maximum 60 luni pentru finantarea datoriilor la bugetul consolidat (plata obligatiilor bugetare restante) determinate in baza Certificatului Fiscal. Valoarea creditului este determinata de valoarea totala a obligatiilor restante la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale, conform certificatului de atestare fiscala, dar nu poate depasi 50% din cifra de afaceri a ultimului bilant anual incheiat. https://www.cec.ro/credit-pentru-achitarea-datoriilor-la-bugetul-de-stat
-
Plafonul pentru deschidere si derulare acreditive la intern si de import
Produsul se acorda in vederea continuarii procesului de dezvoltare a activitatii curente a clientului, prin punerea la dispozitie a unui plafon, clientilor care realizeaza uzual si ritmic operatiuni de import cu emitere de acreditive. Valoarea plafonului acordat este de maximum 125% din nivelul valorii cumulate a contractelor comerciale/ comenzi de furnizare de bunuri si servicii in derulare/ in curs de semnare/ in curs de negociere sau efectuare de lucrari in care plata se va face prin acreditiv documentar. Plafonul se poate acorda in lei si valuta pe o perioada de maximum 12 luni, cu posibilitate de prelungire pe noi perioade de maxim 12 luni fiecare. Prelungirea plafonului se face cu verificarea indeplinirii criteriilor de eligibilitate, precum si cu reanalizarea situatiei clientului in baza ultimelor situatii financiar-contabile. Principalele avantaje ale plafonului sunt reprezentate de faptul ca se poate accepta orice garantie sau mix de garantii dintre cele acceptate de Banca, prezinta flexibilitate, prin posibilitatea de rambursare permanenta pe toata perioada de valabilitate a plafonului, dobanzi competitive si vizualizarea situatiei financiare utilizand serviciile de Internet Banking. https://www.cec.ro/plafon-deschidere-si-derulare-acreditive
-
Plafon pentru mobilizarea creantelor de export (acreditive de export)
Produsul se acorda pentru finantarea activitatii curente, in baza creantelor de export evidentiate prin documente de export acceptate la plata de catre banca platitoare in cadrul acreditivelor de export cu plata la termen. Valoare plafonului acordat este de maximum 125% din valoarea contractelor de export derulate in anul precedent/aflate in portofoliu la momentul solicitarii facilitatii de credit. Plafonul se acorda in EURO sau USD pe o perioada de maximum 18 luni, compusa din perioada de tragere de maximum 12 luni si perioada de rambursare de maximum 6 luni. Garantiile acceptate de Banca sunt urmatoarele: contract de fideiusiune incheiat cu actionarii majoritari/asociati majoritari/administratori ai societatii, dupa caz, cu sotul/ sotia acestora, ipoteca mobiliara asupra conturilor curente ale clientului deschise la Banca si cesiunea in scop de garantie a creantelor din cadrul acreditivului de export. https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/imm-uri-si-corporatii/plafon-pentru-mobilizarea-creantelor-de-export
-
Factoring intern cu sau fara regres
Serviciul reprezinta facilitati tip limita globala revolving, cu trageri si rambursari pe masura prezentarii si incasarii facturilor, acordate pentru finantarea activitatii aderentului, fara solicitarea de documente justificative privind utilizarea disponibilitatilor Valoarea maxima a finantarii pe un debitor cedat (factoring disponibil total) este de maximum 80% din valoarea facilitatii de factoring acordata pe debitor cedat. Valoarea finantarii acordate pe fiecare factura (factoring disponibil acordat pe o factura) este de maximum 80% din valoarea totala a facturii cesionate (valoare cu TVA)/valoarea de incasat a facturii cesionate (valoare cu TVA), dar nu mai mult decat suma ramasa de utilizat din valoarea maxima a finantarii pe fiecare debitor cedat. Termenul de valabilitate al facilitatii de factoring este de maximum 12 luni, cu posibilitatea prelungirii facilitatii pe noi perioade similare. Principalele avantaje sunt urmatoarele:
- plata anticipata a unui procent din valoarea facturilor cesionate, in ziua prezentarii acestora la unitatea teritoriala a CEC Bank, astfel, “incasarea la termen” se transforma in “incasare la vedere”;
- utilizarea flexibila a fondurilor obtinute in functie de necesitati;
- economisirea timpului dedicat administrarii facturilor si reducerea cheltuielilor administrative, ca urmare a preluarii de catre CEC BANK SA a evidentei creantelor si punerea la dispozitia clientului de situatii ale creantelor derulate prin factoring;
- durata de creditare avantajoasa, cu posibilitatea prelungirii facilitatii de factoring pe noi perioade similare.
https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/factoring/factoring-intern-fara-regres https://www.cec.ro/persoane-juridice/credite/factoring/factoring-intern-cu-regres
-
Produse de creditare dedicate finantarii propiectelor cu Fonduri Europene
Incepand din anul 2007, CEC Bank s-a implicat activ in sustinerea politicilor si programelor europene si a finantat si continua sa finanteze proiectele eligibile destinate dezvoltarii industriei, agriculturii si infrastructurii rurale, reabilitarii infrastructurii urbane, reabilitarii retelelor de apa si canalizare, dezvoltarii resurselor umane, turism etc. Fidela obiectivului strategic de promovare a absorbtiei fondurilor europene, CEC Bank sustine proiectelor cu finantare europeana si pentru noua perioada de programare, respectiv 2014-2020. In acest scop, oferim produse dedicate pentru accesarea de credite pentru Fonduri Europene post-aderare (Credite de investitii / Linii de credit pentru investitii / Credite punte / Scrisori de Garantie Bancara pentru pre-finantare), iar personalul CEC Bank se bucura de o expertiza solida în structurarea finantarii bancare pentru proiecte cu fonduri europene nerambursabile precum si în acordarea de consiliere in toate etapele de dezvoltare a proiectelor. https://www.cec.ro/fonduri-europene-2015/produse-de-finantare/linia-de-credit-pentru-investitii-fonduri-europene In completarea produselor de finantare, clientii au acces si la o gama diversificata de produse si servicii aferente activitatii tranzactionale: carduri business, cont curent, servicii dedicate, care asigura un plus de accesibilitate si siguranta in gestionarea disponibilitatilor banesti.
-
Serviciul Internet Banking
Serviciul ofera accesul la conturile companiei, 7 zile din 7, 24 ore din 24 si costuri reduse cu 50% decat la ghiseele bancii la operatiunile efectuate prin acest serviciu (plati intra si interbancare, in lei si valuta, schimb valutar, constituire si lichidare depozite, programare ordine de plata periodice etc) . https://www.cec.ro/operatiuni-la-distanta/internet-banking-ceconline
-
Contul Colector
Acesta este un produs destinat companiilor care au incasari pe intreg teritoriul tarii si doresc sa administreze aceste disponibilitati simplu si eficient. Se pot incasa sume in lei sau in valuta, in numerar si prin virament (incasari de ordine de plata, cecuri barate si bilete la ordin) prin intreaga retea de unitati CEC Bank (cea mai extinsa din Romania). Sumele colectate pot fi virate automat in contul curent deschis la CEC Bank sau la o alta banca, simplificand procesul de administrare si urmarire a conturilor, precum si de gestionare a fondurilor disponibile in acestea. https://www.cec.ro/persoane-juridice/cash-management/cont-colector
-
Contul de Distributie
Acesta este un produs ce se adreseaza firmelor care au de executat plati catre un numar mare de beneficiari, distribuirea sumelor catre beneficiari putandu-se realiza atat in numerar, prin intermediul celei mai extinse retele din Romania, cat si prin virament in conturi curente deschise la CEC Bank. https://www.cec.ro/persoane-juridice/cash-management/cont-de-distributie
In unitatile CEC Bank, clientii sunt consiliati in mod adecvat de catre personalul specializat si astfel au acces la toate informatiile necesare atat in vederea intocmirii dosarului de credit pentru obtinerea finantarii, cat si cu privire la criteriile de eligibilitate ce trebuie indeplinite, garantiile necesare a se constitui, etc. In cadrul retelei teritoriale CEC Bank (cea mai extinsa din Romania cu peste 1.000 de unitati la nivel national), pentru consilierea adecvata a clientilor, au fost infiintate 48 de Birouri de consiliere, unde impreuna cu indrumarea personalului specializat, clientii isi pot alege tipul de finantare ce se potriveste nevoilor acestora si beneficiaza de consiliere gratuita in vederea constituirii dosarului de credit, astfel incat acesta sa fie cat mai complet in etapa de analiza. Prin toate aceste demersuri, CEC Bank isi consolideaza constant rolul de sustinator real al dezvoltarii economice a Romaniei.
PORTOFOLIU PRODUSE EXIMBANK:
ACTIVITATEA COMERCIALĂ
EximBank se implică activ în susţinerea şi promovarea mediului de afaceri românesc, sprijinind proiectele companiilor locale. EximBank are în portofoliu produse și servicii bancare ce pot fi accesate de orice tip de societate comercială, fie că este IMM sau companie mare, derulează tranzacţii internaţionale, ori se adresează numai pieţei interne.
FINANȚĂRI CORPORATE
CREDITE PENTRU EXPORT Această facilitate poate acoperi cheltuielile cu fabricarea şi livrarea produselor, precum şi a celor pentru prestarea unor servicii destinate exportului. Beneficiari: IMM și companii mari. DETALII CREDITE PENTRU INVESTIȚII Această facilitate susține dezvoltarea afacerii și acoperă nevoia de finanţare pentru cheltuielile aferente proiectelor de modernizare/extindere a activităţii. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII CREDITE PENTRU ACTIVITATEA CURENTĂ Această facilitate acoperă deficitul temporar de lichidităţi al companiei printr-un mecanism de finanţare flexibil, adaptat la situaţia financiară specifică. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII
TRADE FINANCE
Experienţa EximBank în susținerea tranzacțiilor comerciale internaţionale oferă băncii avantajul de a putea contura soluţii de trade finance adaptate fiecărei companii. ACREDITIVUL DOCUMENTAR Banca își asumă angajamentul irevocabil în numele clientului importator de a plăti exportatorului contravaloarea unor documente care evidențiază livrarea mărfii sau furnizarea serviciului. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII SCRISORI DE GARANȚIE BANCARĂ EximBank oferă scrisori de garanție pentru participare la licitatie, de plată, de bună execuție, pentru restituirea avansului și de vamă și plata a taxelor. La acestea se adaugă scrisori de contra-garanție, emise în favoarea altei bănci, ca suport pentru emiterea de scrisori de garanție sau acordarea altor facilități. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII INCASSO-UL DOCUMENTAR Banca transmite documentele comerciale (facturi, documente de transport) și/sau financiare (cambii, bilete la ordin) în conformitate cu instrucțiunile primite de la exportator pentru a obține plata/acceptarea la plată de către importator. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII ORDINUL DE PLATĂ DOCUMENTAR EximBank poate instructa banca firmei să crediteze o sumă în contul acesteia după îndeplinirea unor condiții și/sau prezentarea unor documente, declarații etc. Beneficiari: IMM şi companii mari DETALII
FACTORING
EximBank poate asigura lichiditatea necesară pentruactivitatea curentă a firmei prin finanțarea parțială sau integrală a facturilor.EximBank este membră a Factors Chain International. AVANTAJE
- Fără comision de administrare
- Valoarea finanțării poate fi de până la 100% din valoarea nominală a facturii
- Servicii la standarde internaționale
- Finanțare fără garanții materiale
- Rapiditate – plata facturilor în maximum 24 de ore de la prezentarea acestora, după aprobarea tranzacțiilor și semnarea contractului de factoring
- Plata creanțelor înainte de scadență – încasarea facturilor ’’la termen’’ se transformă în încasare ‘’ la vedere’’
- Flexibilitate în utilizarea fondurilor – fondurile pot fi utilizate în funcție de necesități
BENEFICIARI: IMM şi companii mari DETALII FACTORING INTERN DETALII FACTORING EXPORT
TREZORERIE
EximBank oferă informaţii actualizate despre pieţele financiare, cotaţii competitive şi soluții de management al riscurilor financiare. AVANTAJE Cotații competitive, atât în ceea ce privește perechi de valută ce includ RON, cât și pentru perechi de valute străine.
- Tranzacții cu data de decontare TODAY
- Tranzacții cu data de decontare SPOT (decontare ≤ T+2) posibilitatea clientului de a lăsa ordine de tranzacționare la curs limitat
Structuri pentru protejarea împotriva riscului valutar:
- Tranzacții FORWARD (decontare >T+2) pentru scadențele solicitate de client
- Tranzacții SWAP
Depozite la perioade standard și non-standard – pentru plasarea excesului de lichiditate, pot fi constituite depozite în lei sau în valută la rate preferențiale pentru sume ce depășesc 100,000 RON, 50.000 EUR/USD) Automatic Overnight – posibilitatea efectuării depozitului automat peste noapte, la o dobândă preferențială (suma minimă 100.000 RON, 50.000 EUR sau USD) Platforma de tranzacționare – permite vizualizarea cotatiilor in timp real, realizarea tranzactiilor de schimb valutar online si accesarea istoricului tranzactiilor efectuate. BENEFICIARI: IMM şi companii mari DETALII
CASH MANAGEMENT
EximBank oferă soluții optime de administrare a lichidităților și, prin acoperirea întregului circuit financiar, susține luarea deciziilor investiționale și comerciale cele mai profitabile. AVANTAJE CONT CURENT – efectuarea de tranzacții interbancare și intrabancare, în lei și valută, încasări și plăți, schimb valutar etc. SOLUȚII DE PLATĂ/ÎNCASARE
- instrumente de plată standard: ordin de plată, cec, cambie, bilet la ordin, dispoziție de plată în valută.
- ordine de plată programate
- plăți multiple
DEPOZIT OVERNIGHT AUTOMAT INTERNET BANKING E-xim Banking ALTE SOLUȚII: contul de capital social, TrezoLink, conturi Escrow, transmiterea instrucțiunilor prin fax e-mail, extrase de cont (format letric și electronic) BENEFICIARI: IMM şi companii mari DETALII
INFORMAȚII COMERCIALE
EximBank ofera un instrument care contribuie la reducerea riscurilor asociate unei afaceri prin care orice agent economic poate să afle detalii financiare despre partenerii de afaceri locali sau din străinătate. INFORMAȚII Date de identificare – denumire, adresa, nr. de înregistrare la Registrul Comerțului, CUI, istoric, management, obiect de activitate, angajați, bănci partenere, capital social, fond de comerț etc.; Date financiare raportate public – bilanț, cont de profit și pierderi, comportament în plăți, incidente privind instrumentele de plată folosite, sancțiuni internaționale; Analiza financiară – caracterizarea standing-ului financiar pe baza indicatorilor de lichiditate, solvabilitate, rentabilitate, puterea financiară a societății, evoluția societății ca volum de activitate și rezultate economice; Rating – încadrarea într-o clasă de risc pe baza elementelor financiare; Recomandări privind pragul de siguranță până la care compania poate încheia tranzacții comerciale pe bază de credit comercial. BENEFICIARI: IMM şi companii mari DETALII
PORTOFOLIU PRODUSE EXIMBANK:
NUME ȘI CONT STAT
EXIMBANK – MANDATUL STATULUI ROMÂN
EximBank acționează ca agent al statului pe piața românească, fiind principalul instrument prin care fondurile publice, puse la dispoziție de statul român, se distribuie în economia reală. EximBank oferă băncilor comerciale și companiilor de pe piața locală finanțări, garanții și asigurări de stat ce facilitează accelerarea creditării firmelor locale de orice tip (IMM, companii mari, exportatori), în condiții mai bune de acoperire a riscurilor.
FINANȚĂRI ÎN DOMENII PRIORITARE
EximBank acordă finanțări companiilor românești pentru susținerea proiectelor de investiții și/sau a activităților derulate în domenii prioritare: dezvoltarea IMM, dezvoltarea infrastructurii, a utilităților de interes public, de susținere a activității de cercetare-dezvoltare, protecția mediului, ocuparea și formarea personalului, dezvoltare regională și tranzacții internaționale. CHELTUIELI ELIGIBILE Cheltuieli de investiții – achiziții de echipamente, terenuri, construcții, licențe, brevete și programe informatice, cheltuieli diverse în cuantum de maximum 30% din valoarea finanțării. Cheltuieli de export – pentru producerea și distribuirea de bunuri sau servicii la export. Cheltuieli aferente derulării activității în domeniile prioritare. COMPANII ELIGIBILE
- nu se află în dificultate financiară în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate;
- nu s-a instituit procedura judiciară a insolvenței, potrivit legislației în vigoare;
- nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi;
- nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală și cu EximBank.
GARANȚII DE STAT
EximBank emite garanții în numele şi în contul statului ce reduc riscurile asociate creditării, facilitând astfel accesul companiilor la finanțarea oferită de băncile comerciale atât pentru proiecte în România cât şi în străinătate. GARANȚIA DE STAT
- acoperă până la 80% din valoarea creditului (finanțare sau scrisoare de garanție bancară) pe care o societate comercială îl poate contracta de la orice bancă comercială;
- perioada de garantare se stabilește în corelație cu cea a creditului;
- se acordă în moneda creditului.
COMPANII ELIGIBILE
- nu se află în dificultate financiară în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate;
- se încadrează în categoria de performanță financiară A-D;
- nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi;
- prezintă băncii finanţatoare garanţii colaterale pentru cel puţin 20% din valoarea creditului;
- nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală și cu EximBank
CONTRAGARANȚII DE STAT
EximBank acoperă până la 80% din scrisorile de garanție bancară ce urmează să fie emise de băncile comerciale pentru proiecte de dezvoltare a infrastructurii, a utilităților de interes public, de susținere a activității de cercetare-dezvoltare, protecția mediului, ocuparea și formarea personalului, dezvoltarea IMM, tranzacţii internaţionale. OBIECT
- scrisoare de garanție bancară: de participare la licitație, restituire avans, bună execuție etc.
- plafon de garanții, denumite în continuare SGB.
BENEFICIARI
- Bănci emitente ale SGB
RISCURI ACOPERITE
- Riscul de neplată a contravalorii SGB, în cazul executării acesteia, ca urmare a neîndeplinirii de către ordonator a obligațiilor prevăzute în contract sau în caietul de sarcini.
COMPANII ELIGIBILE
- nu se află în dificultate financiară în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate;
- se încadrează în categoria de performanță financiară A-D;
- nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi;
- prezintă beneficiarului contragaranţiei garanţii colaterale pentru cel puţin 20% din valoarea SGB;
- nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu EximBank și cu Compania de Asigurari – Reasigurari EXIM România.
PLAFONUL DE GARANTARE IMM
Orice bancă comercială poate încheia un acord de plafon în cadrul căruia va beneficia de o sumă în limita căreia EximBank va emite garanții de stat care acoperă până la 80% din principalul creditelor de investiţii şi până la 70% din principalul creditelor pentru activitatea curentă a IMM-urilor.
- Compania solicită credit și completarea garanțiilor individuale
- Banca aprobă finanțarea și accesează plafonul de garantare IMM oferit de EximBank
- EximBank confirmă băncii partenere includerea de garanții în plafon
Plafonul de garantare IMM
- Se utilizează de bănci pentru completarea garanțiilor colaterale ale IMM
- Se acordă în lei
- Garanțiile individuale au valoarea maximă de 1,5 milioane Lei și durata corelată cu cea a creditului IMM
- Bugetul alocat – 200 milioane Lei 2017
PLAFONUL DE GARANTARE IMM
CRITERII DE ELIGIBILITATE – PENTRU COMPANII
- se încadrează în categoria IMM;
- prezintă cel puțin două situații financiare depuse și înregistrate la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice;
- nu se află în dificultate, conform Comunicării Comisiei – Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor
- nu se află în procedură de executare silită, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială;
- nu face obiectul nici unei cereri adresate instanțelor judecătoresti competente de deschidere a procedurii de concordat preventiv sau de insolvență;
- se încadrează în categoria de performanță financiară A, B sau C;
- prezintă un grad de îndatorare de maxim 80% conform celui mai recent bilanț semestrial/anual depus;
- a înregistrat rezultat pozitiv din exploatare și rezultat net pozitiv, conform celui mai recent bilanț semestrial/anual depus;
- nu figurează cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a CIP;
- prezintă serviciul datoriei de tip A în ultimele 6 luni (ratele de credit sunt platite la scadenta sau cu o întarziere de maxim 15 zile inclusiv);
- nu înregistrează datorii restante la bugetul de stat
- nu se află în litigiu cu EximBank;
- nu se află în litigiu, în calitate de pârât cu Ministerul Finanțelor Publice.
CRITERII DE ELIGIBILITATE – PENTRU CREDITELE GARANTATE ÎN BAZA PLAFONULUI
- obiectul creditului: investiţii sau activitate curentă
- durata creditului:
a) maxim 5 ani, în cazul creditelor pentru proiecte de investiții,
b) maxim 12 luni, în cazul creditelor pentru activitate curentă,
c) maxim 24 luni în cazul scrisorilor de garanție bancară;
- garanțiile colaterale la credit, în completarea cărora se emite garanția individuală:
a) sunt constituite în proporție de minim 20% sau minim 30%, fiind îndeplinite formalitățile legale de publicitate, iar ipotecile sunt de prim rang;
b) nu au ca obiect stocuri sau creanțe;
- este constituită ipoteca mobiliară pe toate conturile curente deschise de IMM la bancă;
- IMM a prezentat băncii:
a) fideiusiune din partea asociatului unic sau acționarilor/asociaților majoritari ce dețin minim 51% din capitalul social, în cazul creditelor de investiții sau
b) bilete la ordin în alb, fără protest, emise de IMM și avalizate de către asociatul unic sau de către acționarii/asociații majoritari ce dețin minim 51% din capitalul social sau fideiusiune, din partea asociatului unic sau acționarilor/asociaților majoritari ce dețin minim 51% din capitalul social, în cazul creditelor pentru activitate curentă (inclusiv scrisori de garanție bancară);
- creditul nu are ca obiect:
a) refinanțări ale creditelor aflate în derulare la alte bănci sau ale creditelor aflate în derulare în portofoliul băncii finanţatoare;
b) exportul de mărfuri cuprinse în lista mărfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de susţinere prin EximBank;
c) exportul realizat către filiale ale societăţii-mamă exportatoare sau operatori economici asociaţi;
d) producţia şi comerţul produselor din alcool şi tutun, activităţi de natura jocurilor de noroc, tranzacții şi dezvoltări imobiliare.
ASIGURĂRI DE EXPORT
Polițele de asigurare ale EximBank preiau riscurile pe plan internațional și facilitează accesul la finanţare al exportatorilor.
- Protejează încasările din contractele de export împotriva riscurilor asociate partenerilor externi şi împotriva riscurilor asociate ţării de destinaţie a exportului
- Facilitează accesul exportatorilor la produsele de finanțare oferite de băncile comerciale
- Pot fi cesionate în favoarea băncilor finanțatoare, pentru completarea mix-lui de garanții.
ACOPERIRI Riscuri comerciale
- Neplată prelungită de către partenerii străini privați sau guvernamentali
- Insolvența
- Denunțarea arbitrară a contractelor
Riscuri politice
- Dificultăți și întârzieri în transferul banilor
- Război, război civil, revoluții.
- Imposibilitatea instituirii de proceduri legale în țara de export din cauza lipsei/slabei funcţionări a sistemului legal sau judiciar
PORTOFOLIU ASIGURĂRI DE EXPORT
POLIŢA de asigurare a riscurilor non-piaţă (până la 2 ani)
- acoperă livrările cu termen de plată de până la 2 ani pentru debitori din zone non-UE şi ţări ne-membre OECD;
- oferă siguranţa încasării a 85% din valoarea limitei de credit;
- poate acoperi riscurile comerciale și politice, atât în perioada de pre-livrare, cât și post-livrare.
POLIŢA de asigurare a creditului furnizor (peste 2 ani)
- acoperă livrările cu termen de plată mai mare de 2 ani;
- oferă siguranţa încasării a maximum 85% din valoarea sumei asigurate;
- poate acoperi riscurile comerciale, politice și de forță majoră, atât în perioada de pre-livrare, cât și post-livrare.
POLIŢA de asigurare a creditului cumpărător (peste 2 ani)
- asigură creditul obţinut de partener din străinătate pentru achiziţionarea produselor sau serviciilor furnizate de compania locală și se încheie pe o perioadă cuprinsă între 2 şi 15 ani;
- despăgubeşte până la 95 % din valoarea asigurată;
- poate acoperi atât riscurile comerciale (riscul de neplată prelungită sau de insolvență), cât și riscurile politice.
POLIŢA de asigurare a investiţiilor românești în străinătate
- acoperă creanţele care rezultă din contractele de export de bunuri de capital;
- oferă siguranţa încasării a 90% din valoarea proiectului
- acoperă riscurile politice.
POLIȚA de asigurare a garanţiilor de export
- acoperă riscul de executare abuzivă a SGB de către partenerul extern, din motive independente de prestaţia exportatorului
- despăgubește până la 95% din valoarea unei SGB executate
PORTOFOLIU ASIGURĂRI DE EXPORT – SCHEME TEMPORARE
STATE MEMBRE UE şi OECD– 31.12.2021 (termen scurt, până în 2 ani) Schema prelungită de Comisia Europeană prin Comunicarea C(2017) 679/08.02.2017
- valabilă pentru poliţe semnate până la 31.12.2021
Beneficiari
- IMM cu o cifră de afaceri anuală totală a exporturilor <2 milioane Euro
- IMM şi companii mari – pentru riscuri între 181 de zile – 2 ani (include perioada de fabricație și termenul de plată)
Acoperiri
- toate livrărilor aferente către un singur debitor
- livrările aferente unui singur contract cu un singur debitor.
Criteriu specific de eligibilitate pentru asigurarea riscurilor temporar non-piață autorizate în baza Deciziei Comisiei Europene: exportatorul trebuie să furnizeze dovezi că doi dintre cei mai importanți asigurători de credite la export au refuzat să subscrie riscurile aferente operațiunii subiacente. GRECIA – 30.06.2017 (termen scurt, până în 2 ani) Schema prelungită de Comisia Europeană prin Comunicarea C(2016) 244/01
- valabilă pentru poliţe semnate până în 30.06.2017
- poate acoperi încasările până cel târziu la 31.12.2017
CONTACT
Corina Vulpeș Șerban Ghinescu Director Marketing & Comercial Director Executiv Divizia Finanțări, Garanții, Asigurări Nume și Cont Stat Tel. +4021 405 3125 Tel. +4021 405 3125 Mobil: +40728 113 429 Mobil: +40728 113 661 corina.vulpes@eximbank.ro serban.ghinescu@eximbank.ro