de Andreea Paul
Doua intrebari dese pe care le primesc de la profesori si parinti:
– “Cum putem creste entuziasmul elevilor de a invata si performa?”
– “Tehnologia si inteligenta artificiala ne influenteaza copiii. Ce avem de facut?”
au cate 10 raspunsuri, pe care le impartasesc cu drag. Tineti cont de la bun inceput, va rog, ca in ambele procese este un parteneriat intre parinti si profesori, ca ambii au responsabilitati explicite, in oglinda, in toate cele 20 de puncte. Nu merge cu “lasa, sa faca la scoala asta’ sau ”sa se ocupe parintii acasa, nu e treaba mea, nu e in curriculum”.
Sa le luam pe rand:
“Cum putem creste entuziasmul elevilor de a invata si performa?”
1. Ofera-le adevarate provocari educationale și motive suplimentare pentru a invata si performa, cum ar fi accesul la SmartLabINACO.
2. Creeaza o atmosfera pozitiva si incurajatoare pentru elevi.
3. Urmareste-le progresul si rasplateste-i pentru rezultatele bune.
4. Invita-i sa participe la activitati extracurriculare distractive si educationale.
5. Stimuleaza colaborarea si socializarea prin activitati de lucru in echipe.
6. Asigura-te ca elevii inteleg si respecta regulile clasei.
7. Incurajeaza-i sa exploreze si sa se joace cu idei noi si sa experimenteze.
8. Adu-i in contact cu profesionisti din domenii conexe pentru a-i inspira.
9. Organizeaza oportunitati de reflectare si evaluare a progresului.
10. Ofera-le oportunitati de a invata lucruri practice, cum ar fi pregatirea pentru interviuri sau scrierea de CV-uri fizice si video.
“Tehnologia si inteligenta artificiala ne influenteaza copiii. Ce avem de facut?”
1. Parintii si profesorii sa inteleaga motivele pentru care copiii doresc sa utilizeze tehnologia si sa aiba o discutie deschisa si onesta despre acestea.
2. Parintii si profesorii sa invete despre ce fel de tehnologii sunt disponibile si cum functioneaza acestea, cum ar fi Ghidul Meseriilor Viitorului.
3. Parintii si profesorii sa invete despre ce avantaje si dezavantaje poate avea utilizarea noilor tehnologii.
4. Parintii si profesorii sa se documenteze si sa inteleaga impactul acestora asupra vietii lor si ale copiilor lor.
5. Parintii si profesorii sa ii ajute pe copii sa faca alegeri informate atunci cand utilizeaza tehnologia si inteligenta artificiala.
6. Parintii si profesorii sa spuna copiilor cum pot utiliza tehnologia in mod responsabil.
7. Parintii si profesorii sa ghideze copiii cum sa evite potentialele pericole.
8. Parintii sa stabileasca limite clare in ceea ce priveste utilizarea tehnologiei, sa limiteze accesul copiilor la tehnologii care nu sunt potrivite pentru varsta lor.
9. Parintii si profesorii sa promoveze un mediu sigur si responsabil pentru copiii lor, in scoala si in afara scolii.
10. Parintii si profesorii sa se asigure ca tinerii incep sa inteleaga ce inseamna confidentialitatea si securitatea online si sa le explice beneficiile si riscurile utilizarii tehnologiei.
Educatia parintilor si a profesorilor joaca un rol important pentru a ne asigura ca tinerii inteleg si utilizeaza corect tehnologia si inteligenta artificiala in scoala si in afara scolii, cu atat mai mult cu cat, momentan, nu exista un plan concret pentru a introduce un politist digital si un cod digital pentru internet. Cu toate acestea, autoritatile guvernamentale si unii lideri din industrie se concentreaza pe cercetarea si dezvoltarea unor tehnologii care sa ofere un cadru legal si un nivel mai mare de securitate pentru internet. Aceste tehnologii ar putea include un cod digital, care ar oferi protectie mai mare pentru informatii si servicii online, precum si un politist digital, care ar monitoriza activitatea online si ar putea raporta orice activitate suspecta.
Un politist digital și un cod digital nu există inca deoarece sunt prea complexe pentru a fi implementate într-un mod eficient. Politistul digital ar trebui să monitorizeze o mare varietate de activități și comportamente, cum ar fi traficul de internet și conturile bancare, și să le evalueze pentru a detecta comportamente ilegale. Acest lucru presupune o cantitate substanțială de date și procesare a datelor, inca greu de realizat.
În ceea ce privește codul digital, acesta ar trebui să fie foarte complex și să fie proiectat pentru a proteja datele și sistemele informatice de la atacuri, ceea ce ar necesita o înțelegere profundă a codului și a modului în care acesta funcționează, inca foarte dificil de realizat.
Poate ceva mai greu de realizat decat codul rutier si politistul rutier, dar ele au aparut in clipa in care numarul masinilor si a accidentelor in trafic a crescut.